Objektivno! Privatni Dodikov i SNSD medij - RTRS o imovini Šarovića, ali o imovini -svojih- političara ni riječ

Objektivno! Privatni Dodikov i SNSD medij - RTRS o imovini Šarovića, ali o imovini -svojih- političara ni riječ

Radio Televizija Republike Srpske je još jednom dokazala, ako je bilo i najmanje sumnje, na čijoj je strani. Na strani objektivnosti i nepristrasnosti sigurno nije. Objavljivanjem teksta o imovini Mirka Šarovića, što je svakako legitimno uzevši u obzir da je predsjednik SDS-a javna ličnost, dok s druge strane nisu ni jednom objavili tekst o imovini političara iz SNSD-a, RTRS se po ko zna koji put eksplicitno svrstao na jednu stranu – stranu vlasti u Republici Srpskoj.

Centar za istraživačko novinarstvo (CIN) u svojoj bazi podataka o prihodima te pokretnoj i nepokretnoj imovini više od 120 zvaničnika i političara vladajućih i opozicionih stranaka u Bosni i Hercegovini ima informacije o njihovom obrazovanju, profesionalnoj i političkoj karijeri te podatke o ušteđevini, kreditima kao i njihovim udjelima u preduzećima, uključujući i dionice.

S vremena na vrijeme objave tekst o imovini nekog političara koji drugi mediji u Bosni i Hercegovini prenesu. Ovaj put su objavili tekst o imovini predsjednika Srpske demokratske stranke Mirka Šarovića. Dobar dio medija u BiH je prenio ovaj tekst, između ostalih i RTRS. To samo po sebi ne bi bilo ništa neobično uzevši u obzir da mediji redovno prenose tekstove jedni od drugih ako su teme zanimljive i ako postoji javni interes za njih.

Međutim, razlika između većine medija koji poštuju principe objektivnosti i nepristrasnosti i RTRS-a koji je sve samo ne objektivan i nepristrasan medij je u tome što RTRS, za razliku od ostalih medija, selektivno objavljuje tekstove kako im se svidi. Drugim riječima, objave kada su u pitanju razotkrivanja imovine opozicionih političara, dok razotkrivanje imovine političara iz vladajućih stranaka iz Republike Srpske, SNSD-a prije svih, naravno, prećute.

Poređenja radi, BN televizija, bez namjere da je glorifikujemo, koja, inače, slovi za opozicioni medij, bar kako je percipira većina javnosti, objavila je tekst o imovini Mirka Šarovića.

U CIN-ovoj bazi, između ostalog, nalaze se podaci o imovini 24 političara iz SNSD-a, 10 iz SDS-a, pet iz PDP-a, četiri iz DNS-a, i po jedan iz NDP-a i Socijalističke partije RS.

Kad god je CIN objavljivao tekstove o imovini političara mediji su ih prenosili. I o imovini opozicionih i o imovini političara na vlasti. Svi osim RTRS-a koji nikada nije objavio tekstove CIN-a o imovini političara iz SNSD-a i ostalih vladajućih stranaka iz Republike Srpske, ali zato su objavili tekst o imovini Mirka Šarovića. Štaviše, ne samo da su ga objavili nego su i razradili temu i sami napravili prilog o imovini Mirka Šarovića. Profesionalno, objektivno i nepristrasno. Naravno, samo da su ranije prenijeli tekstove i o ostalim političarima, prije svih o onima iz vlasti. Bez namjere da branimo ili zastupamo interese Mirka Šarovića, ne možemo a da ne primijetimo da je RTRS ovim potezom samo potvrdio već poznatu tezu da su više nego selektivni, pristrasni i neobjektivni.

Izvor: gerila.info

Pratite portal Infomedia Balkan i na društvenim mrežama: Fejsbuk i Tviter